Gisteravond heeft mevrouw een brief ontvangen, waarin staat dat ze uiterlijk overmorgen een klap geld overgemaakt moet hebben. Ze belt in paniek op. Ik luister naar haar en hoor de paniek. En ik hoor dat haar ambulant begeleidster met vakantie is. Ik probeer samenhang in haar verhaal te vinden, en samen zetten we een aantal actiepunten uit voor de volgende dag. Ze durft echter niet alleen naar de organisatie te bellen, ze is bang dat ze het niet begrijpt en/of dichtklapt. We maken een afspraak voor de volgende dag. Samen bellen we naar de organisatie (het keuzemenu is voor haar al een uitdaging, merk ik) en ze legt de situatie uit. Ik hoef nauwelijks iets toe te lichten of aan te vullen. De mevrouw van de organisatie is vriendelijk en begripvol, en geeft de te volgen stappen aan. Als we aangeven dat deze pas volgende week vrijdag gemaakt kunnen worden (als de ambulant begeleidster weer terug is van vakantie), denkt ze mee met een alternatief. Binnen 5 minuten heb ik het met mevrouw digitaal kunnen regelen en is de paniek weg. Case closed.

Het Schakelteam is er voor bewoners met een psychische kwetsbaarheid en iedereen in hun omgeving. In deze tijden van corona organiseert het schakelteam extra digitale huiskamers voor ontmoeting en gezellige activiteiten. Daarnaast zijn we natuurlijk gewoon bereikbaar voor een luisterend oor of een schakelvraag. Ook maken we nog geregeld wandelingen in koppels vanuit Stedenwijk. Kijk voor meer informatie op onze website en neem contact op met één van onze medewerkers! www.schakelteam-almere.nl