Titel: Omdenken in communicatie
Omdenken in communicatie is een volledig herziene editie van Omdenken in relaties
Auteur: Berthold Gunster
Omslagontwerp en vormgeving binnenwerk: Jan Gunster
A.W. Bruna Uitgevers B.V. Amsterdam/2016 – september 2018/vijfde druk
ISBN: 978 94 005 0777 7
Paperback Pagina’s 59 – Zelfhulpboek Genre Psychologie: Interpersoonlijke communicatie en vaardigheden
Recensent: Jane Sultan
Dit prikkelende boekje vol grappige en ontregelende illustraties laat zien hoe je de techniek van het omdenken kunt inzetten in allerlei situaties: op het werk, binnen de familie, met kinderen en in liefdesrelaties.
Omdenken, vastdenken, contrasteren, patronen, accepteren, erkennen, spiegelen, rolverwisselen, respecteren, ontregelen en ja-zeggen: het komt allemaal aan bod.
Over de auteur: Omdenken-oprichter Berthold Gunster en zijn team staan elke dag met interactieve shows voor bedrijven en organisaties. Hij heeft diverse bestsellers geschreven, er komt elk jaar een nieuwe scheurkalender uit en is er een theatershow met de titel ‘Zoals verwacht loopt alles anders’ aan het toeren. Zijn podcast is al een miljoen keer beluisterd.
Mijn mening:
Een frisse blik op communicatie. Het omdenken helpt als je vast komt te zitten in het denken. Het is een manier om van denken om problemen tot mogelijkheden te transformeren: van ja-maar-denken (denken in bedreigingen, beperkingen en beren op de weg) naar ja-en-denken (problemen te transformeren tot nieuwe mogelijkheden).
Kortom denken in mogelijkheden. Het glas is niet halfleeg. Het glas is halfvol.