Titel: Toen ik je zag: Mijn leven met Antonie

Auteur: Isa Hoes

Recensent: Lynn Huitinga

Samenvatting: Isa Hoes en Antonie Kamerling ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens de audities van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soap wordt een groot succes en Antonie is als hartenbreker Peter Kelder al snel razend populair. Antonie en Isa worden verliefd en leiden samen een vrijgevochten leven, terwijl ze de ene rol na de andere spelen in televisieseries, speelfilms, toneelstukken en musicals. De buitenwereld ziet een stralend stel voor de camera’s, maar privé gaat Antonie gebukt onder een zware neerslachtigheid. Terwijl deze depressies zich steeds vaker voordoen, probeert Isa haar gezin bij elkaar te houden, tot Antonie op 6 oktober 2010 besluit zijn leven te beëindigen.

Over de auteur: Isa Hoes werd geboren in Leiden als de dochter van Antonius Franciscus Maria Wilhelmina Hoes en Emma de Winter en is de zus van Onno Hoes. Ze werd bekend door de rol van Myriam van der Pol in de Nederlandse soapserie Goede tijden, Slecht tijden waar ze haar toekomstige echtgenoot, Antonie Kamerling leerde kennen. Isa en Antonie trouwden op 26 juni 1997 in Venetië. Zij kregen samen een zoon, Merlijn en een dochter, Vlinder. Op 6 oktober 2010 maakte haar Antonie, na een jarenlange depressie, een einde aan zijn leven.

Mijn mening: Dit verhaal is zo indrukwekkend en zo intens verdrietig. Isa beschrijft haar leven met Antonie en het gevecht tegen zijn depressie met zoveel gevoel dat je niet anders kunt dan haar machteloosheid en frustratie voelen. Haar verdriet wanneer het tot haar doordringt dat ze niet kan winnen en zichzelf en haar kinderen moet beschermen gaat door merg en been maar, het moment in het boek dat ze thuiskomt en het briefje vindt… Ik heb gehuild. Een prachtig, aangrijpend boek.

Titel: Toen ik je zag. Mijn leven met Antonie – Auteur: Isa Hoes

Uitgever Artemis & Co – Paperback – Datum: 11 november 2013

ISBN: 9789 0472 03148